måndag 5 december 2011

Dagens inspiration

Tänk att få leva i en saga, gå omkring i stora slott, fantasifulla trädgårdar, gigantiska trappor och tavlor som är dubbelt så stora som du själv. Precis som Alice i underlandet. Lite så är det att vara barn. Den där stora dockan jag hade när jag var liten upplever jag idag som nästan minimal, eller den där tekoppen som jag fick hålla med båda mina händer, ryms idag perfekt i min hand.









































Så härom dagen när jag surfade runt efter inspirationsbilder på Alice i Underlandet hittade dessa fantastiska bilder från Diors höstkollektion för barn. Är de inte fantastiska?! Då kom jag att tänka på ett nytt märke vi fått in, Livly. Med super söta guldknappar, fina sömnadsdetaljer  och underbara färger skulle jag nog nästan säga att detta är Sveriges svar på Dior!
Ett av de elegantaste barnkläderna just nu!
























Bildkälla, foton från Dior: Dior



















Inga kommentarer: